Marleineke...zo werd ik wel eens door ons Moeke genoemd.
In het dagelijks leven is het Leen.
Leen die zot is van haar eigen "goesting" doen met kleurrijke stofjes!
Want mijn goesting doen....is t liefste wat ik doe!


vrijdag 4 februari 2011

Een wikkeldeken voor Fie!

Fie is geboren. En baby uit de boekskes.
Fie haar mama is een tetterende tiret. (lees, lid van de naaiclub " de tetterende tiretten" te Dendermonde)
Die tiret en ik waren lang onafscheidelijk in de klas, in de chiro én nog veel daarbuiten...Na een chiro-kamp van 10 dagen bvb waren elkaar nog niet beu en  bleven we nadien nog bij elkaar slapen voor een week of zo etc.
Bij de tiretten krijgen we de kans de band terug aan te halen én in de auto naar onze wekelijkse naai-avond...namen te verzinnen voor die naaiclub zoals de babbelende bobijnen én.....dé tetterende tiretten!
Ik had een idee; ik maak een lodger-wikkeldeken voor de baby!
Man, wat een werk, I don' like fleece anymore....gelukkig mocht ik het klusje afwerken op de Pfaff van een andere tiret, die kan de fleece wel aan, mijn singer confidence niet?!
Maar hier is hij, ik ben tevreden van hoe ik hem zonder handleiding in elkaar kreeg én van de kleurcombinatie...enkel de fleece-bais was en is een klein rampke. Ik kon wel niet wachten om hem te gaan afgeven.Maar eerst maakte ik nog deze foto's.

Stof; vermiljoen en modecoupon








11 opmerkingen:

  1. oh, die is prachtig. Ben best wel jaloers op jouw naaikunst.
    Een klein vraagje: maak je ook Stoere Jongens Poppen op bestelling?

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Heel knap! Hier begin ik zelfs niet aan....

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Super zeg. Dat zou ik ook wel graag cadeau krijgen (moest ik een baby hebben wel te verstaan).

    BeantwoordenVerwijderen
  4. mooi dkentje, en die elastiekjes, super gelukt.
    De baby gaat daar heel rustig in slapen.
    Katrientje

    BeantwoordenVerwijderen
  5. mooi zenne. Daar gaat ze content mee zijn. Schone kleurtjes enzo.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Zo een vriendschap doet nen mens uit zijn kot lokken. En wat een resultaat, heel mooi!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Amai! Ook dat mag je op mijn verlanglijstje schrijven :-)!

    Goe bezig mateke! xx

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Allé, ik heb dat precies gemist. 't Is prachtig! Die kleurencombinatie ook, maar dat wist je al.
    Wat een werk! Maar de mama was er vast en zeker blij mee. Onze baby's hebben daar ook vaak in gelegen.

    BeantwoordenVerwijderen

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...