Marleineke...zo werd ik wel eens door ons Moeke genoemd.
In het dagelijks leven is het Leen.
Leen die zot is van haar eigen "goesting" doen met kleurrijke stofjes!
Want mijn goesting doen....is t liefste wat ik doe!


dinsdag 11 januari 2011

De tafeltent




In het begin van de kerstvakantie had ik zin om uren te naaien. Dat heb ik ook gedaan. Maar kwestie van mijn schuldgevoel tov de kindjes wat weg te naaien heb ik hen eerst een tent gemaakt. Ik heb kringloopvondsten gebruikt als basis, allerlei blauwe tafelkleden. Daarna mocht Seppe kiezen wat er op moest, vooral ikea-tekeningen. Ik vind de tent estetisch niet zo geslaagd maar de kindjes zijn er reuzeblij mee.In mijn hoofd zag het er op voorhand veel specialer uit, met gordijntjes en zakjes etc...maar de goesting was weg als je zo'n groot stuk moet stikken.






21 opmerkingen:

  1. Leuk! Ik heb er een paar jaar geleden ook eens gemaakt. 't Blijft leuk.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Zalig, die staat trouwens ook op mijn to-do-lijstje van dit jaar. Zal eens sprokkelen tussen alle stofjes om de tafel rond te komen.
    Hij is geslaagd je tent en voor de kindjes ook zo te zien! :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Tof hoor.
    Als de kindjes maar blij zijn he.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Geef mij nog wat meer courage.. ga der binnenkort aan beginnen en heb ook grootse plannen maar weet nu al op voorhand dat die niet allemaal waargemaakt zullen worden :-) Ik vind deze tent trouwens best leuk!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. super super, heb die vogelkooistof ook! goed idee!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. olala!!! dat wil ik ook nog eens maken!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wauw Super mooi heb je dat gemaakt. Wat zullen je kindjes een plezier hebben! ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Heel tof! Kan het geloven dat de kinderen daar plezier mee hebben, wat is er leuker dan 'onder de tafel in een tent spelen'... Die opgenaaide figuren zijn ook heel leuk gevonden.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ik vind hem geweldig!! Hij staat ook nog op mijn to do lijstje.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Kindjes blij = mama blij zeker? Ik vind hem zeer geslaagd en wat dapper dat je in de vakantie met de kids aan zo'n project begint!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. leen jong, wat een talent ;-))
    ik heb zooooo een zin om te 'bestellen' bij jou... moeten daar echt eens over klappen hoor!! x

    BeantwoordenVerwijderen
  12. die tafeltent is super gemaakt.
    Wat een leuk idee seg.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Nou, hij is echt super geworden. Ik kan me voorstellen dat je kindjes er helemaal blij mee zijn!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. MEGA idee van die applicaties. Volgens mij kan je hier wel een jaar aan werken om ze helemaal onuitstaanbaar wauw te maken.

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Die staat hier ook op het programma, maar ik wacht tot de ladies wat ouder zijn. Super, die applicaties, tijdrovend volgens mij, dat wel!

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Oh, zo geweldig. Dat zou ik ook nog wel eens willen maken.

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Een praktische vraag voor ik er aan begin: hoe appliceer jij dergelijke grote figuren op zo'n grote lappen stof? Ik vrees dat draaien en keren onder de naaimachine wel moeilijk wordt met drie meter canvas voor, tussen en achter je machine. Maar heb al twee jaar de stof met bomen en vosjes klaarliggen dus dat moet er wel op!

    BeantwoordenVerwijderen
  18. @vliegjes; t is idd niet simpel, ik heb ze met pritt vastgekleefd én dan met zigzagsteek vastgezet, wel een gans gesleur met die grote doek, vandaar dat het minder applicatie's geworden zijn.

    BeantwoordenVerwijderen
  19. hoe cool!!! En toch ook wel esthetisch geslaagd naar mijn bescheiden mening hoor!

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Oh, zo tof! Ik wil dat ook al lang maken maar mijn tafel is 2m20 lang dat is een héééél grote lap waarvoor ik me nog efkes moed moet inpraten.

    BeantwoordenVerwijderen

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...