Marleineke...zo werd ik wel eens door ons Moeke genoemd.
In het dagelijks leven is het Leen.
Leen die zot is van haar eigen "goesting" doen met kleurrijke stofjes!
Want mijn goesting doen....is t liefste wat ik doe!


woensdag 23 juni 2010

En nu was broer aan de beurt voor een tenu-ke!


Voila mijn eerste maaksel in een vermiljoenstofke is een feit. Ik was stuk voor stuk al verliefd op de stofjes. Dit weekend op petit bazar, kocht ik ze ( durfde ik eindelijk) . En "cars" is één van de stofkes die nu in de kast prijken...waarvan Seppe zei; " die wil ik mama, mét die auto's!", tja dan kan ik absoluut niet weerstaan.
Maandagavond wou ik dus een shortje maken én voor den eerste keer een piping-bandje maken én ik had geen patroon;). Et voila, dat is het dus geworden, ik haalde mijn inspiratie hier ( tja mijn boek van lotta jansdotter had ik uitgeleend en verder bezit ik og ni veel en op t internet vond ik ni rap genoeg iets, tips zijn welkom!). Ik wou een kort shortje, want in de winkle vind je voor jongens vaak enkel shorten tot over de knie, niet ideaal in zuid)frankrijk straks. Ik vind het best geslaagd, maar oh er valt nog véél te leren maar met plezier:).

T was toch zalig weer om ijsjes te eten, broer en zus naast elkaar, broederlijk delen en zusterlijk opeten, zei Moeke vroeger.
Posted by Picasa

8 opmerkingen:

  1. sjiek ze, en leuke foto's ook.

    Ik bewonder uw moed om in de stof te knippen zonder een 'geprobeerd en goedgekeurd'-patroon :-)

    Leuke fotootjes ook.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. @Sabine...noem dat maar mijn impulsiviteit en gebrek aan geduld;)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Heel mooi! En wat een mooie kindjes heb jij! Ja dat is genieten hè, als ze zo mekaars beste vriendjes zijn ... en dan maar hopen dat het lang duurt :-) Een goede vakantie trouwens binnenkort!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Oh, broekjes! Er zijn precies veel meer meisjes in blogland.
    En een hele leuke stof, inderdaad.
    Hier zijn de zonen ook bijna aan de beurt. Eerst nog wat rokjes maken :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hihi, ik vind de foto's zalig!
    Wat een mooie kindjes zijn dat toch!
    De stofjes van Vermiljoen vind ik ook zalig schoon. :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Is het niet het patroontje uit het boek van de jaren stillekes? Prachtig broekje

    BeantwoordenVerwijderen
  7. @KK; awel het is een samenvoegsel van een patroontje dat ik overgetekend heb van zijn eigen broekje en dat broekje uit dat boek. Ik wou dat patroon van het boek overnemen maar bij snelle testversie zag ik dat dat dat t wijd was (t leek héél ouderwets toen..), ...maar het idee van da zakjes en de rekker heb ik wel van daar hoor. Heb jij er al iets uit gemaakt?Liefs, Leen

    BeantwoordenVerwijderen

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...